Divattervezés
Összefoglaló
- Időtartam:3 BA +1 MA év
- Helyszín:Budapest
- Jelentkezési díj:80.000 Ft
- Jelentkezés:2025. február 15.
ha érdekel a divat- és textil-, minta- és kiegészítő tervezés, a kreatív kísérletezés és az alkotói önkifejezés, akkor nálunk a helyed! Szeretnél saját brandet létrehozni vagy csatlakozni a nemzetközi véráramba akár egy nagy divatcégnél vagy egy új, friss márkánál, akkor jelentkezz!
szeretnél egy innovatív, párizsi szemléletű magánfőiskolán a legkiválóbb magyar szakemberektől tanulni.
A Mod’Art International Budapest négyéves magas színvonalú alapprogramjában résztvevő hallgatóink átfogó, nemzetközi tudásra tesznek szert a divattervezés területén. Kimagasló színvonalú ismereteket halmoznak fel, amely a párizsi szemléletnek, a francia oktatási programnak és a hazai, nívós oktatói gárdának köszönhető.
A hallgatóink kortárs művészeti, tervezői, modellezői, üzleti és kommunikációs divatismeretekre egyaránt szert tesznek. A képzés során diákjaink megtanulják a tervezés komplex folyamatát az anyagválasztástól a kész tervekig és a kivitelezésig, valamint megismerik a saját brand építés alapjait és a kollekciók piacra lépésének kommunikációs csatornáit, módszereit. Az elméleti háttértudás alapjául szolgáló trend, formatani, szerkesztési és színtanulmányok tapasztalatait tudatosan építik be terveikbe. Elsajátítják a tervezéshez nélkülözhetetlen dokumentációk összeállításának metódusait, a divatillusztráció technikáit, valamint az anyagismereti, szabászati és varrási technológiákat.
A valós alkotói és piaci szituációk modellezésére épülő feladatok által hallgatóink birtokába kerül az az elméleti és gyakorlati alaptudás, amely lehetővé teszi számukra, hogy rátaláljanak egyéni tervezői stílusukra.
A főiskolánkon megszerzett kompetencia által a képzést elvégző hallgatónk naprakész, piacképes és független divattervezővé válik, felkészült szakemberré, aki képes megállni a helyét a divatszcénában, mind a hazai, mind a nemzetközi porondon, valamint képes az együttműködésre társtervezőkkel és kivitelezőkkel egyaránt.
Tanszékvezető: Horváth Szilvia
Divattervező
Art director
Kollekció direktor
Szabó
Női/Férfi/Gyermek tervező
Trend tervező
Kiegészítő tervező
Divatfotó stylist
A 2024/25-ös tanévre a felvételi feladat a következőkből áll:
- Portfólió
A felvételi beszélgetésre hozz magaddal minimum 10, maximum 25 db munkából álló portfóliódat. A munkák között szerepeljen divatrajz, grafika, vázlatok, ruhatervek stb.
- Image videó
Készíts egy 2-3 perc hosszúságú image videót, melyben bemutatkozol, mesélsz tulajdonságaidról, eddigi tanulmányaidról, céljaidról, terveidről, hobbidról, bemutatod a saját környezeted. Szeretnénk, hogy ha kitérnél arra is, hogy miért minket választottál, mit vársz a Mod’Art International Hungary-ben eltöltött időszaktól!
- Tervezési feladat
Képzelj el egy fenntartható, öko-ruhamárkát a jövőben!
Gondold át, hogy száz év múlva, ha te lennél egy márka alapítója és semmiképpen sem akarnál a környezetre rossz hatást gyakorolni, akkor hogyan válaszolnál ezekre a kérdésekre:
- Milyen stílusa van a márkádnak?
- Milyen termékeid vannak?
- Milyen fajta anyagokat, technikákat használsz?
- Milyen módon készülnek a termékek?
- Kiket célzol meg a termékeiddel?
- Hogyan fogod megismertetni a vevőkkel, illetve hol fogod árusítani a termékeket?
Minden kérdésre válaszként készíts egy mood-boardot, amelyen megmutatod, hogy hogyan valósulna meg a jövőbeli márka.
Tehát, készíts :
* egy stílus moodot (gyűjts olyan fotókat, amelyek bemutatják a ruhák stílusát)
* egy termék-moodot (gyűjts már létezőtermékeket, amikhez hasonlókat szeretnél tervezni, lehetnek ruhadarabok,táskák, cipők...)
* egy anyag-moodot (gyűjts olyan öko-anyagokról képeket, cikkeket, amelyeket használnál a ruhák elkészítéséhez)
* egy technikák moodot (gyűjts olyan kézművestechnikákat, például textilfestést, hímzést, fonást, horgolást stb., amelyeket használnál a ruhák, anyagok készítéséhez, díszítéséhez)
* egy moodot olyan emberekről, akik használnák,hordanák az általad előállított termékeket (pl. művészek, vidéki értelmiség,városi nomád, z generáció...)
* egy moodot arról, hogy milyen módon fognak eljutni a termékek a vevőkhöz (gyűjts olyan képeket, amelyek bemutatják, hogy hogyan képzeled el az üzletedet, webshopodat, pop-up store-odat stb.)
A moodokra a képeken kívül tehetsz rajzokat, címszavakat, jegyzeteket, infókat.
A felvételi dossziét digitális PDF formátumban fekvő téglalap oldalakra készítsd el. A felvételire pendrive-on hozd el a tervezési feladatot, amit a zsűri előtt szóban is be kell mutatnod.
Ha sikeresen szeretnél felvételizni a Modartba és elkészíteni a beadandó feladatot, ajánljuk neked Felvételi Előkészítőnket, amelynek programja segít neked abban, hogy a jelentkezés semmilyen problémát ne okozzon.
- A jelentkezők a tervezési feladat bemutatását követően egy kb. 15 perces kötetlen beszélgetésen vesznek részt, mely keretein belül szeretnénk megismerni a jelentkező személyiségét, gondolkodásmódját, terveit, elhivatottságát és szenvedélyét a divat és a szakma iránt.
A jelentkezőktől kérnénk, hogy az image videójukat és a tervezési feladatot drive-on keresztül előre küldjék el az info@modart.hu e-mail címre
Divattervező
Art director
Kollekció direktor
Szabó
Női/Férfi/Gyermek tervező
Trend tervező
Kiegészítő tervező
Divatfotó stylist
Sikeres felvétel esetén 150.000 Ft tandíjelőleg fizetendő!
mi történik a Modartban?
A Modart+ keretein belül az ABODI Challenge harmadik nyertesével, Szarka Nórával beszélgettünk.
Ebben az interjúban az ABODI Challenge másik nyertesével Gedeon Dalmával beszélgettünk.
Ha lemaradtál február 8-ai kerekasztal beszélgetésünkről, akkor itt a lehetőség, hogy megnézd online eseményünket!
ők is erre a szakra jártak
szétnéznél a többi szakunk között is?
Divatkommunikáció kurzus célja, hogy olyan transzmédiás kommunikációs szakértőket képezzünk, akik elsősorban a divatipar szerelmesei, de a nagyon komoly kommunikációs és menedzsment szerteágazó ismereteinek köszönhetően, megállják helyüket a különböző kommunikációs és reklámügynökségek kreatív csapatában is.
Divatmenedzsment 3 vagy 4 éves képzése azoknak szól, akiknek szenvedélye a divat, azonban nem tervezőként képzelik el magukat, hanem a fashion világ business oldala mozgatja meg őket.
A képzésen a hallgatók a francia szabászat legalapvetőbb és tradicionális technikáit sajátítják el magas színvonalon magyar szakemberektől. A kurzuson részt vevők megtanulják a hagyományos Moulage technika alkalmazását, azaz a szabóbabán történő szabásminta készítést és ruhaformák kialakítását. Emellett a hallgatók birtokába kerül a Müller-féle szabászati rendszer is.